Salju Biru

Jumaat, 3 Ogos 2012

Kuantan - Pantai Cherating



Kawasan pesisir pantai Cherating yang bersih dan lautan yang membiru

Maklumat Berkaitan :
Kampung lama Cherating menggabungkan unsur-unsur lama dengan yang moden. Sebatang jalan sepanjang kira-kira 1 km selari dengan pantai di sini dipenuhi deretan chalet yang comel dan selesa yang kebanyakannya menghadap pantai. Kampung ini turut digelar sebagai "Syurga Peluncur" sejak tahun 1970-an.



Kawasan bermain bola pantai yang telah disediakan

Lokasi :
Terletak di pesisir pantai selepas Pelabuhan Kuantan, iaitu sebelum menyeberangi sempadan antara negeri Pahang - Terengganu. 



Pengunjung yang berminat untuk meluncur juga boleh melepaskan gian dengan menyertai kegiatan yang telah disediakan. Malah boleh bertukar-tukar pengalaman dengan peminat sukan luncur yang banyak berkumpul di kawasan ini, sama ada dari dalam atau luar negara yang turut bercuti di sini

Kemudahan :
Pelbagai tempat penginapan di sepanjang pesisir pantai Cherating, kombinasi ombak laut yang bergulung (sesuai untuk aktiviti meluncur air), pantai yang bersih dan putih, pelbagai pilihan tempat untuk memakan makanan / masakan laut yang murah dan lazat serta hiburan malam yang istimewa (tersedia di kawasan tempat penginapan dan terdapat dalam pakej penginapan sedia ada)


Kawasan pantai yang bersih dan nyaman menanti untuk dilawati

Tiada ulasan:

Pesanan Kepada Semua Blogger

Mood Seharian Hamba