Salju Biru

Khamis, 29 Mac 2012

Kuantan - Pantai Teluk Cempedak



Kawasan tepian pantai yang terletak berhampiran Teluk Pelindung

Maklumat Berkaitan :
Merupakan kawasan pantai yang paling popular di Pahang. Mempunyai kawasan yang sangat landai dan bersesuaian untuk aktiviti berkaitan. Kawasan ini juga dibuka 24 jam selain daripada tumpuan pasangan kekasih atau juga keluarga.


Pemandangan yang digambarkan dengan baik mengenai keindahan pantai ini

Lokasi :
5 km daripada bandar Kuantan, terletak berhampiran dengan Teluk Pelindung dan juga Pantai Beserah. Kawasan ini juga sangat berhampiran dengan Royal Pahang Golf Club dan Taman Teruntum.


Kawasan pejalan kaki yang disediakan bagi ke Teluk Pelindung yang berhampiran

Kemudahan Yang Disediakan :
Penginapan (Hyatt Regency Kuantan Hotel dan lain-lain), restoran (KFC, Burger King dan Mc Donald), kedai menjual cenderamata, kawasan pejalan kaki menuju Teluk Pelindung, tandas awam, tempat rehat dan juga kawasan parkir kereta berbayar

Aktiviti Yang Dijalankan :
Berenang, menyelam, berjemur, menaiki layar, permainan pantai, bermain layang-layang, berkelah dan bermain jet ski.

Peringatan :
Kawasan pantai berbahaya sekiranya berlaku ombak dan air pasang. Pihak keselamatan pantai telah meletakkan bendera merah bagi memberi amaran kawasan tersebut tidak boleh berenang atau kecemasan bahawa air sudah pasang atau ombak besar. Disarankan agar pengunjung mengambil kira keselamatan dan segera beredar dari kawasan tepi pantai seandainya bendera merah dinaikkan.


Tiada ulasan:

Pesanan Kepada Semua Blogger

Mood Seharian Hamba