Salju Biru

Khamis, 15 Mac 2012

Lipis - Gua Bama



Persekitaran kawasan pergunungan. Gua Bama terletak di kiri gambar

Maklumat Berkaitan :
Merupakan salah sebuah kawasan pelancongan yang dijadikan kawasan perkhemahan. Gua ini adalah sebuah gua batu kapur dan kedudukannya terletak di belakang sebuah perkampungan masyarakat Melayu yang tinggal di kawasan tersebut sejak zaman dahulu.


Pemandangan Gua Bama dari luar kawasan 

Lokasi :
Terletak di Mukim Telang
(Maklumat lanjut boleh menghubungi Majlis Daerah Lipis)

Kemudahan Yang Terdapat Di Sana :
Laluan trek ke gua dan tapak perkhemahan


Laluan trek menuju ke Gua Bama

Keistimewaan :
Terletak berhampiran dengan kuari emas yang kecil (kini masih belum dikenalpasti sama ada sudah tutup atau tidak)


Kawasan berhampiran tempat pendakian menuju ke Gua Bama


Tiada ulasan:

Pesanan Kepada Semua Blogger

Mood Seharian Hamba